onsdag 26 januari 2011

Pikachudräkten

Det har börjat spridas bilder på nätet med mig iklädd en pikachudräkt. Planen var att dräkten så länge som möjligt skulle hållas hemlig, då den skulle vara väldigt passande för framtida maskerader, men en sån här "awesome" dräkt är inget som direkt går att smyga med. Har man använt den en gång kommer folk att veta om den. Speciellt eftersom den är väldigt, väldigt, väldigt gul.

När man sover i detta underbara plagg känns det ungefär som man flyger, så rymlig är den. Om man vill skulle man nog kunna få plats två, dock inte provat.


Men en pikachudräkt har så många fler användningsområden än bara för maskerad. Dräkten har till stor del använts som pyjamas, då japaner uppenbarligen inte vet att om man inte isolerar husen på höst och vinter så blir det kallt i dem. Så eftersom jag har ett element som går på gas försöker jag vara snäll mot miljön och plånboken och maximera användandet av pikachudräkt itsället.

Är det bara en tokig svensk som går runt i pikachudräkt då? Nej! de e faktiskt alla tokiga svenskar som gör det!

Här har vi lite roligt folk som ska med på maskerad, detta var runt halloween

Speciellt roligt blir det när man 4 killar går in på 7eleven i dessa dräkter och beställer underligt mycket mat och byter ut hälften av det man säger mot "pika" då tittar japanerna konstigt på en. En själv börjar dock också fundera, kan dom inte sitt modersmål?

Men min stora fråga är så klart, varför säljs inte detta underbara plagg hemma i Sverige? Att det inte skulle finnas någon marknad tror jag är bullshit! Om jag får nys om en butik i Sverige som kan tänkas sälja sådana så ska jag kontakta dom och förslå dem att expandera. Eventuellt kanske man borde starta ett importbolag för denna typen av plagg... hmm.... tål att tänkas på när man kommer hem.

Mer bloggande blir det efter tentamenstider. Eller ja, jag har ju bara två tentor den här terminen som är i princip statistiskt omöjligt att bli underkända i, jag är inte så orolig alltså.