fredag 10 juni 2011

The Circle of life

Oj oj oj, nu var det länge sedan igen...

Jag får ursäkta mig, sjukdom och stenhårda arbetsdagar har satt stopp för intressanta saker att ske. Mina dagarna när jag inte har varit sjuk har sett ut som följande: Gå upp, cykla till 7eleven, äta frukost, cykla till labbet, jobba 10 timmar, åka till något ställe och käka middag (oftast sushifabriken), åka hem och till sist komma hem och se på tv tills jag somnar. Nästa dag repeat. Men på helgerna kan det hända en del spännande saker, för tredje gången här i Sendai har jag vi genomgått något som vi här i utbytesstudentkretsar kallar för "the circle of life" Konceptet är ganska enkelt:

En student flyttar ut, en annan tar hand om all skit som den andra inte vill ta hem.

Men det är absolut inte bara skräp som de tidigare studenterna lämnar efter sig, ååå nej, en del guldklimpar kan man hitta! Här är en lista över dessa guldklimpar:

  • 1 st Luftmadrass med tillhörande elektrisk pump
    Perfekt när man vill sova på labbet!
  • 1st Kubbspel
    Perfekt för midsommar!
  • 2kg Havregryn
    Priset på havregryn är ca 100kr/kg här, Kaching!
  • Diverse köksredskap
    Bunkar, glas, tallrikar, bestick, 1st riskokare och 1st brödrost
  • 2 par skor
  • 1,5 liter Konjak och 1,5 liter Sake
    Fin konjak ska tilläggas
  • Sist och minst, 3 st anteckningsblock och 5 pennor
    Går åt på labbet
För att förhindra att det blir så långt mellan inläggen lovar jag att nästa inlägg kommer inom en veckas tid. Ämnet kommer att vara Sendais vackra nejder...