måndag 11 juli 2011

カラオケ (karaoke)

Karaoke eller tom orkester är antagligen japans nationalsport. När vi har sjungit karaoke här i Japan så har det oftast varit kväll och man går till ett speciellt karaokeställe. På dom speciella karaokeställena ser lite olika ut, oftast när vi varit ut så väljer vi alternativet "free time" det går ut på att man får vara kvar till kl 6 på morgonen. Under den tiden får man äta hur mycket glass och dricka hur mycket läsk, kaffe och te man vill. Man kan också köra Nomihodai karaoke dvs. man får dricka hur mycket alkoholhaltig dryck man vill under en period, dock föredrar jag inte detta alternativ då sånginsatsen försämras betydligt vid intag av rusdrycker. Om man inte intar rusdrycker uppskattar jag att sånginsattsen försämras enligt följande:


Såhär går det till: Du väljer en låt ur en lista och du sjunger till bakgrundsmusik, du rockar den och sen du tar en paus och äter glass. Världens bästa sätt att festa på. Nu kommer en hel uppsjö av helt underbara bilder njut!

Ett av mina favvoställen underbara hattar!

Johan med röda mulen

På karaoke kan man vara få eller många, det spelar inte så stor roll, här hade vi varit på kulturutbytefest.. nånting så här var vi många! skojskoj!

YMCA en klassiker...

Antagligen rammstein....

... i tomteluva, helt underbart

Detta plagg, jag kan inte förklara vad det är, men halva är rött och halva rosa, jag skulle vilja ta ett snack med den designern, man vill bara ge henom en kram!

Min favvomössa, jag hade den på mig varje gång

Magiskt

0340 på karaokestället, börjar bli lite avslaget

0400 back on track!

Karaoke i Tokyo! här sjunger jag beautiful stranger av Madonna

Bra foto

När man väljer vilken sång man ska sjunga använder man en liten manick som skickar valet av sång till karaokemaskinen

Här rockar jag igen